Jumat, 28 Desember 2012

EKIOSKU.COM JUAL BELI ONLINE AMAN

EKIOSKU.COM JUAL BELI ONLINE AMAN Khalifah Abbasiyah telah ditubuhkan di Timur; Khalifah Fatimid di Mesir, bahagian-bahagian Afrika Utara dan Syria, dan Khalifah Umayyah di Andalus. Perang Salib berlaku di bawah keadaan-keadaan ini.Peta politik di rantau ini sebelum Perang SalibEmpat puluh tahun sebelum Perang Salib, Saljuks Turki telah berjaya dalam menguasai Baghdad dan mengambil alih pemerintahan di bawah Khalifah Abbasiyyah nominal. The Saljuks telah berjaya menguasai lebih besar bahagian Parsi, utara Iraq, Armenia dan Asia Minor sekitar 1040 CE. Pemerintah Saljuk, Bic Toghrol, dikuasai lebih Bain 1055 CE. 

EKIOSKU.COM JUAL BELI ONLINE AMAN The Saljuks menyebarkan pemerintahan mereka ke atas Byzantine di Asia Minor. Pada 19 Ogos 1071 CE, pertempuran Malathkard, di bawah arahan pemerintah Alb Arsalan Saljuk, mengambil tempat, dan malapetaka menimpa Byzantine sehingga akhir abad kesebelas Masihi.Pada 1071 CE, Saljuks merampas kebanyakan Palestin kecuali Arsout, dan menolak kekuasaan Fatimid daripadanya. The Saljuks memperluaskan kekuasaan mereka untuk merangkumi kebanyakan Syria. 

EKIOSKU.COM JUAL BELI ONLINE AMAN Pada 1092, CE (485 H [Hijrah]), Saljuk Sultan Malik Shah meninggal dunia, sekali gus mogok kekuasaan Saljuks 'dan melancarkan banyak pertempuran yang panjang dan teruk di kalangan mereka atas kekuasaan dan kuasa. Pada 1096, CE, pemerintahan mereka telah dibahagikan kepada lima kerajaan: Kesultanan Parsi (bawah Birkiyarouq pemerintah), Kingdom Khurasan dan melepasi Sungai (bawah Penyanyi pemerintah), Kerajaan Aleppo (bawah Radwan pemerintah), Kingdom Damsyik ( bawah pemerintah Daqaq) dan Kesultanan Rom Saljuks (di bawah pemerintah Qalj Arsalan). Kebanyakan kawasan di Palestin telah tertakluk kepada rejim Damsyik, dan semasa kelemahan dua raja-raja Syria (Radwan dan Daqaq), banyak pemerintah swasta muncul, tiada yang menguasai lebih daripada satu bandar.Tentera Salib memulakan kempen ketenteraan mereka 1098 CE (491 H) manakala kawasan-kawasan Islam di Syria, Iraq dan lain-lain telah musnah kerana perbezaan mereka dan konflik berdarah. Dua adik-beradik, Radwan dan Daqaq, anak-anak Titish, melancarkan perang terhadap satu sama lain pada tahun 490 H. pertempuran Ramai tercetus antara Mohammed Ibn Malik Shah Birkiyarouq kerana konflik mereka lebih kuasa di mana mereka bertukar kemenangan dan khutbah di mahkamah Khalifah semasa tempoh 492-497 H.Pertama Salib kempen ketenteraan dan keputusanSemasa Paus Urban masa Kedua (1088-1988 CE), Eropah tertumpu di Tanah Suci. Paus menyeru Majlis Claremont pada 26 November 1095 CE untuk memulihkan Tanah Suci dengan mengambil kembali dari umat Islam.Majlis Ramai yang diadakan di Limoux, Angariz, Man, Tours, Bouwatieeh, Bordeaux, Toulouse dan Neim, di mana dia dipanggil untuk melancarkan Perang Salib semasa tempoh 1095-1096 CE. Beliau berjanji bahawa mana-mana sukarelawan yang akan mengambil bahagian dalam Perang Salib akan diampunkan dosa-dosanya. Beliau juga berjanji bahawa apa-apa harta ikut dlm perang salib akan disimpan di bawah naungan Gereja semasa ketiadaan mereka. Beliau memerlukan bahawa setiap pahlawan harus memakai salib kain jubah beliau. 

EKIOSKU.COM JUAL BELI ONLINE AMAN >>> Perang Salib telah dilancarkan seperti kempen awam atau kempen pemanggil '. Mereka miskin di lengan dan di perintah. Salah satu daripada kempen ini adalah kempen Peter the Hermit, yang merupakan orang yang fasih dikenali untuk menunggang keldai tempang berkaki ayam dan dengan pakaian yang koyak. Beliau telah mengumpulkan kira-kira 15,000 sukarelawan di Perancis. En laluan ke destinasi mereka, mereka melakukan pembunuhan beramai-ramai 4,000 individu kerana pertikaian lebih catuan. Band Walter usik berkumpul dengan mereka di Constantinople, dan mereka semua memasuki tepi pantai Asia.

EKIOSKU.COM JUAL BELI ONLINE AMAN Satu pertempuran dengan Saljuks mengambil tempat dan Saljuks mengalahkan mereka dan membunuh 22.000 tentera Salib. Hanya 3,000 tentera Salib terselamat. Sebagai liz dan kempen Ameikh, mereka mula dengan massacring Yahudi di sepanjang laluan mereka. Selepas itu, dua kempen terkorban di Hungary!Kempen Perang Salib pertama berlaku di mana profesional baron Eropah dan kesatria menyertai. Kempen ini bermula untuk mengatasi kawasan Islam yang bermula pada musim panas tahun 1097 CE. Pada Mac 1098 CE, Perang Salib membentuk Al-Raha Negeri bawah pimpinan Baldwin Kutub. Salib mengepung Antioch selama sembilan bulan. Pemerintah Antioch, Baggissian, telah menunjukkan keberanian, pendapat yang baik dan telah mengambil langkah berjaga-jaga lebih daripada orang lain. Oleh itu, Perang Salib terkorban. Walau bagaimanapun, jika ramai mereka terselamat, mereka akan dikuasai ke atas negara-negara Islam. Salah satu Armenia yang menjaga tembok-tembok kota menghubungi tentera Salib. Mereka memberinya wang dan harta untuk membuka pintu menara dia menjaga. Kerana ini, tentera Salib menduduki bandar dan membentuk Negara yang kedua mereka pada 3 JUN 1098 CE (491 H) di bawah Bohemond Normandy. EKIOSKU.COM JUAL BELI ONLINE AMAN

Tidak ada komentar:

Posting Komentar